سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدول بتنی پیش ساخته سبک

جدول بتنی پیش ساخته سبک

یکی از فرآورده های بتنی پرکاربرد در جاده ها و خیابان ها جدول بتنی می باشد. در مطلب زیر 4 نوع جدول بتنی خاص را معرفی کرده و کاربرد آنها را نیز ذکر خواهیم کرد.

 

4 جدول بتنی خاص

جدول بتنی سبک وزن را می توان راحت تر جابه جا کرد، بنابراین استفاده از آن به دلایل سلامتی و ایمنی پیشنهاد شده است. طول جدول بتنی معمولا 450 میلی متر است و شکل آن دارای یک قلاب است که وزن هر واحد را کاهش می دهد. بتن پرانتزی قلاب را پر می کند تا زمانی که کار گذاشته می شود کارایی خود را از دست ندهد.

جدول بتنی کنترلی

همچنین به عنوان یک جدول بتنی غول پیکرشناخته می شود، اینها بزرگتر از جدول های بتنی نرمال هستند، معمولا می توانند حدود 450 میلی متر ارتفاع و تقریبا یک چهارم یک تن وزن داشته باشند. هدف آنها جلوگیری از رفت آمد وسایل نقلیه از باندهای عبور است و برای پیچ های خطرناک جاده ها و پیاده روها و حفاظت از تجهیزات آنها استفاده می شود. 

جدول بتنی ایستگاه اتوبوس

این جداول بتنی مخصوص استفاده در ایستگاه های اتوبوس طراحی شده اند تا دسترسی مسافران را آسان کنند. آنها می توانند شامل یک ویژگی لمسی مانند رمپ های باریک شوند به طوری که راننده اتوبوس قادر به ارزیابی و به حداقل رساندن فاصله بین جدول بتنی و درب اتوبوس بدون خطر تماس لاستیک با جدول ها. 

جدول بتنی سیستم های فاضلاب

اینها با چکانده شدن با ورودی های خمیده روی چهره تکه تکه شده اند. آب سطح جاده ها به داخل "اتاق" یا "لوله" می ریزد و به سیستم زهکشی متلاطم یا یک واحد SUDS هدایت می شود. 

جدول بتنی تزیینی

این جدول های بتنی برای اهداف زیبایی شناسی و تزئینی طراحی شده اند. به عنوان مثال، آنها می توانند بافت دار باشند و یا ویژگی های تراکمی را در معرض دید بگذارند. 

جدول بتنی بلوکی سنگ فرش

این جدول های بتنی کوچک واحد برای مطابقت با مقیاس و زیبایی طرح های بلوک های سنگ فرش ساخته و تولید می شود. همچنین به خاطر کاربرد آنها در راه های عبور و حیاط ها محبوب شده اند، آنها معمولا در cult-de-sacs و جاده های فیدر در املاک مسکونی یافت می شود.