سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلید و پریز

خرید کلید و پریز شاید راحت ترین و حتی بی اهمیت ترین کار برای فضای یک خانه و سازمان باشد اما اشتباه نکنید! انتخاب همین وسیله پر کاربرد می تواند زیبایی دلنشینی برای منزل شما همراه داشته باشد. حتی امروزه بسیاری به دنیال تزیین پریز برق نیز هستند و آنها را با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب و تزیین می کنند. با بالا رفتن تقاضا برای انواع پریز برق، مدل های مختلفی از این محصول وارد بازار شده است. در ادامه این مقاله از وبسایت سژین با بررسی انواع کلید و پریز خارجی و ایرانی و البته طریقه نصب آنها، شما را برای خریدی بهتر راهنمایی خواهیم کرد. 

انواع کلید و پریز لاکچری

انواع کلید و پریز لاکچری امروزی با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده اند. برای مثال کلید پریز های تایمر دار، پریزهایی که با ورود فرد به طور اتوماتیک روشن می شوند و البته کلید و پریز کنترل دار و یا همان پریز برق هوشمند که به راحتی از راه دور با یک کنترل، روشن و یا خاموش می شوند را می توان نام برد. اگر در خرید کلید و پریز ها، ظاهر آن برایمان مهم باشد هم کار سخت خواهد بود. برای مثال در انواع کلید و پریز لاکچری، برخی لمسی هستند و برخی دیگر مانند پریز های سابق دارای دو دکمه می باشند. حتی در برخی از انواع کلید و پریز خارجی و یا ایرانی برای قرار گیری این محصولات در خارج فضای خانه، خاصیت ضد آب بودن آنها را نیز در نظر گرفته اند. در ادامه انواع پریز برق را از لحاظ مکانیزم داخلی و ظاهری آنها بررسی خواهیم کرد. 

خرید کلید و پریز با مکانیزم متفاوت

برای خرید کلید و پریز ارزان و البته با کیفیت برای منزل خود باید با انواع این محصولات آشنایی کامل داشته باشید. در هنگام خرید پریز برق در بازار احتمالا با این 4 نوع مواجه خواهید شد. با شناخت هر کدام از این ها می توانید محصول بهتری را که مناسب شماست برای خود خریداری نمایید. 

  • کلید پریز برق تک قطبی

کلید و پریز تک پل از انواع متدوال این محصولات می باشند و شاید دلیل این محبوبیت سادگی این نوع پریز ها باشد که تنها با فشردن یک دکمه می توان نور آن محل خاص را روشن و یا خاموش نمود. حتما در دوران ابتدایی و در درس علوم مداری برای روشن و یا خاموش کردن یک لامپ درست کرده اید! این کلید پریز تک پل همان پروژه علوم ابتدایی شماست. کلید های خاموش و روشن در واقع بر سر راه جریان قرار دارند. مدار ساده ی مورد استفاده در کلید و پریز برق تک پل را در شکل زیر می بینید. 

خرید کلید پریز تک پل

 

پریز برق تک پل می تواند به توکار و یا روکار مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش نصب کلید و پریز تک پل

نکته اول در آموزش نصب کلید و پریز تک پل این است که این کلید در مدار به صورت سری قرار می گیرد. برای سیم کشی ابتدا یک فاز را به یکی از ترمینال های کلید پریز تک پل اتصال می دهیم و سپس قسمت دیگر را از طرف دیگر کلید و پریز به لامپ وصل می کنیم. سیم نول هم باید به صورت مستقیم به لامپ متصل گردد.