سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفپوش

در این مطلب قصد داریم انواع کفپوش موجود در بازار را معرفی کرده و سپس کاربردها، مزایا و معایب هر کدام را شرح دهیم. همچنین، شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به فروشندگان و نصابان انواع کفپوش دسترسی پیدا کنید. با وبسایت سژین همراه باشید.

 

کفپوش PVC

همانطور که در مقاله پیش گفته شد، کفپوش PVC از جنس PVC و یا پلاستیک می باشد. از مهم ترین ویژگی های این نوع کفپوش به راحتی پا برهنه رفتن روی آن به شمار می رود. همچنین از مهم ترین مزایای کفپوش PVC قابلیت شستشوی آن می باشد. از همین رو، کفپوش های PVC مناسب فضاهای تجاری و اداری است که به طور مداوم نیازمند شستشو هستند. از پرکاربردترین مکان های منازل مسکونی در استفاده از این نوع کفپوش ها می توان به آشپزخانه اشاره کرد؛ چرا که محیط آشپزخانه به دلیل در معرض بودن ریزش آب نیازمند کفپوش ضدآب می باشد.

کفپوش های PVC به وسیله چسب بر روی سطح زیرین نصب می گردد. و در واقع، این نوع کفپوش ها پیش از نصب شدن به زیرسازی نیازمند هستند. و در صورتی که سطح زیرین دارای پستی و ناهمواری هایی باشد، پس از نصب از روی کفپوش احساس می شوند.

 

مزایای کفپوش pvc

همانطور که اشاره شد، کفپوش های PVC دارای مزایای بسیاری می باشند. مزایایی که اگر بخواهیم به طور خلاصه وار آن ها را تشریح کنیم باید به ضدآب بودن و قابلیت شستشو، مقاومت در برابر حرارت و اسید، دارا بودن خواص آنتی استاتیک و قابلیت نصب بر روی سطوح صاف و هموار، کیفیت و دوام بالا، دارا بودن انواع هموژن تقویت شده به وسیله پلی یورتان و انواع آنتی باکتریال، سبک بودن وزن، نصب ساده و سریع، ارزان بودن و شباهت ظاهری به پارکت اشاره کنیم.

کفپوش pvc

در واقع، به دلیل دارا بودن چنین مزایایی کفپوش های فوق را می توان در محیط های بسیاری اعم از کف آشپزخانه، راهرو و راه پله های بیمارستان ها، بخش اورژانس، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و... به کار برد.

 

کفپوش لمینت


یکی از ارزان ترین کف پوش های موجود در بازار کفپوش لمینت است. حفظ و نگهداری از کفپوش لمینیت بسیار آسان بوده و دارای سطحی با دوام و قوی می باشد که می تواند در برابر سوختگی و خراشیدگی مقاومت کند. این نوع کفپوش های پارکت لمینت برای مناطق ترافیک بالا عالی هستند، زیرا همان گونه که گفتیم به راحتی خراشیده نمی شود و در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها موجود می باشند.

کفپوش لمینت

معایب کفپوش pvc و مقایسه با کفپوش لمینت

اگر بخواهیم به معایب این نوع کفپوش ها بپردازیم باید به مدت زمان نصب آن ها اشاره کنیم. نصب کفپوش PVC به نسبت لمینت زمان بیشتری می برد. کفپوش های PVC از نظر قیمت به نسبت کفپوش های لمینت ارزان تر هستند اما اجرت نصب و زیرسازی آن ها گران تر است. بنابراین، قیمت تمام شده کفپوش های PVC و لمینت بسیار نزدیک به هم می باشد. کفپوش PVC پس از نصب شدن، کف زیرین خود را تخریب کرده و نمی توان از آن در جای دیگر استفاده کرد. این نوع کفپوش ها به نسبت لمینیت از نظر زیبائی در رده های پائین تری قرار دارند. و در اثر سایش در محل های پرتردد پس از مدتی رنگ سطح رویه خود را از دست داده و به رنگ مشکی میانی در می آیند.


کفپوش صنعتی


انتخاب کفپوش مناسب برای محیط های صنعتی مسئله مهمی است؛ چرا که کفپوش صنعتی انتخابی باید مقاومت زیادی در برابر مشکلات محیطی داشته باشد. این کفپوش ها انواع مختلفی دارند، مانند:

  • کفپوش اپوکسی
  • کفپوش پلی یورتان.