سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بلوک سیمانی؛ بلوک سیمانی توپر و توخالی

 

بلوک سیمانی،بتن و فرآورده های بتنی

بلوک سیمانی که یکی از مصالح ساختمانی پراستفاده است، مزایا و برتری های بیشتری نسبت به آجر و سنگ های ساختمانی دارد. بلوک های سیمانیدر شکل ها، اندازه و ابعاد مورد نیاز در ساختمان سازی تولید می شوند و به بلوک های سیمانی توپر و توخالی دسته بندی می شوند. ابعاد رایج بلوک های سیمانی 39cm x 19cm x (30cm or 20 cm 10cm)  یا 2 inch, 4 inch, 6 inch, 8 inch, 10 inch و اشکال 12 اینچی است.

برای تهیه بلوک های سیمانی از سیمان، آب و یک سری ترکیبات دیگر استفاده می شود. نسبت سیمان مورداستفاده در بلوک های سیمانی 1 به 6 است. ترکیبات مورداستفاده در ساخت بلوک سیمانی 60? دانه های ریز و 40? دانه های درشت هستند. حداقل دوام آنها در حدود نیوتن بر متر مربع است. سازمان ASTM C-90-91 استانداردهای قدرت فشاری بلوک های سیمانی را مشخص می کند.

 

انواع بلوک های سیمانی

 

بسته به ساختار، شکل، اندازه و فرایندهای تولید بلوک های سیمانی به طور عمده به 2 دسته زیر طبقه بندی می شوند:

1- بلوک سیمانی توپر  2- بلوک سیمانی توخالی

 

بلوک سیمانی توپر

 

بلوک های سیمانی توپرمعمولا در ساختمان سازی زیاد استفاده می شوند که وزن آنها سنگین است و با به کارگیری مواد چگالیده و متراکم تولید می شوند. آنها بسیار مستحکم هستند و مقاومت و استحکام خوبی برای ساختمان سازی دارند. بنابراین برای کارهای سنگین ساختمانی و بنایی مانند دیوارهای با تحمل وزن زیاد، این بلوک های توپر مناسب هستند. اندازه های آنها در مقایسه با آجر بزرگ تر هستند. بنابراین زمان لازم برای ساختمان سازی به وسیله بلوک سیمانی کمتر از آجر است.

 

بلوک سیمانی توخالی

 

بیش از 25 درصد بلوک های سیمانی توخالی از فضای خالی تشکیل شده است. این در حالی است که بخش توپر آجر توخالی باید بیش از 50 درصد باشد. بخش توخالی بلوک سیمانی بر اساس نیاز ما ممکن است به چند قسمت تقسیم شود. این بلوک ها از ترکیبات سبک وزن تولید می شوند. وزن بلوک های سیمانی توخالی کم است و ساختمان سازی با آنها آسان است و به راحتی چیده می شوند.