سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منهول بتنی پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟

 

منهول بتنی پیش ساخته

منهول بتنی پیش ساخته، یک محفظه دسترسی برای ورود انسان است. این فرآورده بتنی برای نظارت و نگهداری شبکه های زیرزمینی مانند سیستم زهکشی استفاده می شوند.

منهول بتنی معمولا در تغییرات جهت، اندازه و لوله های زهکشی روی سطوح شیب دار قرار دارند و در فاصله هایی که کار را به طور موثر انجام می دهند، جدا می شوند. منهول همچنین ممکن است در مرزها و موقعیت های دیگر تقسیم بندی قرار گیرد؛ در آنجایی که تغییرات در بارگیری ترافیکی در طول خط لوله وجود دارد.

یک منهول بتنی خوب و موثر باید برای نصب و حفظ آب و چسبندگی ایمن، سریع و کارآمد باشد و از نظر ساختاری طول عمر طولانی داشته باشد.

سیستم های مبنی بر منهول پیش ساخته با پایگاه های دایره ای پیش از پیکربندی با کانال اصلی، پانل، ورودی (ها) و خروجی تامین می شود. محفظه های حلقه ای با دیوارهای ضخیم تر تولید می شوند و سیستم یک راه حل خروج از محل با کیفیت بالا، با کاهش هزینه های ساخت و ساز، زمان نصب، تاثیر محیط زیست و بهبود عملکرد را فراهم می کند.

 

کاربرد منهول بتنی

 

چرا از منهول بتنی پیش ساخته استفاده می شود؟بتن پیش ساخته قوی و با دوام است و همچنین دارای هزینه کم و طول عمر ثابت شده بیش از 100 سال است.

منهول های بتنی می توانند برای تحمل بارهای سنگینی مانند وسیع نقلیه در بزرگراه ها طراحی شده باشند و یا با پوشش سنگی مستقیما بر روی دیوار های محفظه یا اتاق ساخته شده باشند. پوشش سنگی برای مجزا کردن آن از دیوار اتاق به ساخت و ساز اضافی ندارد و نیازی به ارائه پشتیبانی دیگری از بارهای ترافیکی نیست.

وزن خود بتن مقاومت طبیعی را در برابر سیلاب و آبهای زیرزمینی افزایش می دهد.

منهول بتنی مقاوم در برابر آسیب های ناشی از فشار آب بالا هستند که یک فرآیند معمول برای تمیز کردن و برداشتن موانع است.

منهول بتنی پیش ساخته محصولی با کربن کم و پایدار ساخته شده از مواد محلی است که می تواند بعد از پایان عمر دوباره بازیافت شود.