سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی مزایا و طریقه ساخت بلوک AAC

بلوک aac

بتن هوادار اتوکلاوی سبک وزن، تحمل بار بالا، عایق خوب و محصول ساختمانی با طول عمر بالا است که در یک طیف گسترده ای از اندازه ها و مقاومت ها تولید شده است. بلوک    AAC سبک وزن است و در مقایسه با آجر ، بلوک AAC سه برابر سبک تر است.

 

مزایا و نحوه ساخت بلوک AAC 

 

بتن هوادار اتوکلاوی Autoclaved (AAC) در سال 1924 در سوئد ساخته شد. بلوک AAC یکی از مصالح ساختمانی پراستفاده در اروپا بوده و به سرعت در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان رشد کرد.

بلوک AAC از مواد رایج آهک، شن، سیمان، آب و مقدار کمی مواد افزودنی تولید می شود. پس از مخلوط کردن و قالب گیری، سپس آن را تحت حرارت و فشار اتوکلاو کرده تا خواص منحصر به فرد آن ایجاد شود. بلوک AAC عایق حرارتی عالی و خواص جذب آکوستیک دارد. این بلوک سبک مقاوم در برابر آتش سوزی و آفات است و از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی نسبت به مصالح ساختمانی ساختاری سنتی مانند بتن، چوب، آجر و سنگ برتر است. البته این بلوک معایبی هم دارد. مثلا یکی از معایب بلوک aac نسبت به بلوک های معمولی استحکام کمتری دارد.

در زمانی کهبلوک AAC  مخلوط شده و در سازه ها قالب گیری می شود، چند اتفاق رخ می دهد که به AAC  وزن سبک آن (20 درصد از سنگینی سیمان) و خواص گرم است. پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و آب به منظور تشکیل هیدروژن استفاده می شود. گاز هیدروژن کوفته و حجم مخلوط گاز خام تولید گاز را به 3 میلیمتر (1/8 اینچ) در فاصله دور تقسیم می کند. هیدروژن در انتهای روش فومشوایی به هوا منتقل می شود و از طریق هوا جایگزین می شود.

بلوک AAC یک نوع منحصر به فرد و بسیار خوبی از مواد و مصالح ساختمانی است که با توجه به گرمای فوق العاده، ضد آتش و ضد صداست، بلوک AAC سبک وزن هستند وکارایی خوب، انعطاف پذیری و دوام خوبی دارد که همه این موارد مزایای مهم بلوک aac به شمار می رود.مواد اصلی آن عبارتند از شن و ماسه، آب، آهک، سیمان و گچ. واکنش شیمیایی به علت خواص آلومینیوم AAC، ساختار متخلخل متمایز، سبک و خواص عایق آن، در مقایسه با سایر مواد بتنی سبک کاملا متفاوت است. 

هنگامی که قالب ها از مواد حذف می شود، جامد است اما هنوز نرم است. سپس به هر بلوک یا پانلی بریده می شود و در 12 ساعت در یک اتوکلاو قرار می گیرد. در طی این روند سخت شدن فشار بخار، هنگامی که درجه حرارت به 190 درجه سانتیگراد (374 درجه فارنهایت) می رسد و فشار 8 تا 12 بار می رسد، شن و ماسه کوارتز با هیدروکسید کلسیم واکنش داده و تشکیل هیدرات سیلیکات کلسیم را می دهد که AAC استحکام بالا و دیگر خواص منحصر به فرد خود را به همین خاطر دارد.